Regulamin sklepu internetowego
§ 1
Postanowienia wstępne
1. Sklep internetowy Makinetka Ewelina Mucha dostępny pod adresem internetowym www.makinetka.pl, prowadzony jest przez Ewelinę Muchę prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Makinetka Ewelina Mucha,
wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 588 226 7480, REGON 221897016
Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady i tryb zawierania z Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§ 2
Definicje
1. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach
Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością
gospodarczą lub zawodową.
Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Makinetka
Ewelina Mucha, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP
588 226 7480, REGON 221897016
2. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem
Sklepu.
3. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka
organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność
prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta
ze Sklepu.
4. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod
adresem internetowym www.makinetka.pl
5. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach
zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez
jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub
większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia
umowy włącznie.
6. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
7. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza
Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub
Produktów ze Sprzedawcą.
8. Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane
podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w
Sklepie.
9. Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie,
umożliwiający utworzenie Konta.
10. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w
Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie
Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu
dostawy i płatności.
11. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są
wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia
i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
12. Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca
przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
13. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta
między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę
Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie
usług i umowę o dzieło.
14. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych).
§ 3
Kontakt ze
Sklepem
1. Adres Sprzedawcy: plac
Górnośląski, box 54, 81-509 Gdynia
2. Adres e-mail Sprzedawcy: biuro@makinetka.pl
3. Numer telefonu Sprzedawcy: +48
795 659 170
4. Numer rachunku bankowego
Sprzedawcy
PKO BP
03 1020 1853 0000 9302 0342 8224
5. Klient może porozumiewać się
ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym
paragrafie.
6. Klient może porozumieć się
telefonicznie ze Sprzedawcą w dni otwarcia sklepu tj. od wtorku do piątku w godzinach 9:00 – 17:30
§ 4
Informacje
ogólne
1. Sprzedawca w najszerszym
dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w
tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym
działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą
techniczną Klienta.
2. Przeglądanie asortymentu
Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na
Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu
Konta zgodnie z postanowieniami § 5 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych
danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez
zakładania Konta.
3. Ceny podane w Sklepie są
podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
4. Na końcową (ostateczną) kwotę
do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym
opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest
informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w
chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
5. Gdy charakter przedmiotu Umowy
nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej
(ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a
także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych
kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu.
§ 5
Zakładanie Konta
w Sklepie
1. Aby założyć Konto w Sklepie,
należy wypełnić Formularz rejestracji.
2. Założenie Konta w Sklepie jest
darmowe.
3. Logowanie się na Konto odbywa
się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
Klient ma możliwość w każdej chwili,
bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć
Konto poprzez wysłanie stosownego żądania na adres mailowybiuro@makinetka.pl lub pocztą tradycyjną na adres sklepu podany w § 3.
§ 6
Zasady składania
Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
1. zalogować się do Sklepu
(opcjonalnie);
2. wybrać Produkt będący
przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub
równoznaczny);
3. zalogować się lub skorzystać z
możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
4. jeżeli wybrano możliwość
złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez
wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa
Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane
do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
5. kliknąć przycisk “Zamawiam i
płacę”/kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” oraz potwierdzić zamówienie,
klikając w link przesłany w wiadomości e-mail,
6. wybrać jeden z dostępnych
sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w
określonym terminie, z zastrzeżeniem § 7 pkt 3.
§ 7
Oferowane metody
dostawy oraz płatności
1. Klient może skorzystać z
następujących metod dostawy lub odbioru osobistego zamówionego Produktu:
a. Przesyłka kurierska,
b. Przesyłka do paczkomatu
Inpost,
c.
Odbiór osobisty dostępny pod adresem: plac Górnośląski, box 54 81-509 Gdynia (Targowisko Handlowe)
2. Klient może skorzystać z
następujących metod płatności:
a. Płatności elektroniczne
b. Płatność kartą płatniczą.
3. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz
akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach Sklepu.
§ 9
Wykonanie umowy
sprzedaży
1. Zawarcie Umowy Sprzedaży
między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta
Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7
Regulaminu.
2. Po złożeniu Zamówienia
Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje
Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie
do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej
wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty
elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o
otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie
zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej
wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
3. W przypadku wyboru przez
Klienta płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient
obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 10 dni kalendarzowych od dnia
zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
4. Jeżeli Klient wybrał sposób
dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w
terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego
paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
5. A) W przypadku zamówienia
Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany
termin.
B) W przypadku zamówienia Produktów o
różnych terminach dostawy, Klient ma możliwość żądania dostarczenia Produktów
częściami lub też dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu całego
zamówienia.
6. Początek biegu terminu dostawy
Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
W
przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności
elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego
Sprzedawcy.
7. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego
Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym przez Sprzedawcę. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail
na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.
8. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach
gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany
termin.
9. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru
przez Klienta liczy się w następujący sposób:
W przypadku wyboru przez Klienta
sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od
dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
10. Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie
Polski.
§ 10
Prawo
odstąpienia od umowy
1. Zgodnie z
Ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, Konsument może odstąpić
od umowy sprzedaży towarów zakupionych w Sklepie bez podania przyczyny,
składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14, licząc od dnia wydania
towaru (tj. od dnia odebrania towaru przez Konsumenta). Do zachowania tego
terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
2. Konsument
może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Wzór oświadczenia stanowi załącznik do niniejszego regulaminu.
3. Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy należy wysłać na adres: Makinetka Ewelina Mucha, pl.
Górnośląski, box 54 81-509 Gdynia
4. Konsument
zwróci Sprzedawcy towar w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
5. Zwrotu towaru
należy dokonywać na adres Sprzedawcy Makinetka Ewelina Mucha pl. Górnośląski,
box 54 81-509 Gdynia Sprzedawca w terminie 14 dni od dnia otrzymania
oświadczenia o odstąpieniu od umowy zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane
przez niego płatności, w tym koszt dostarczenia Towaru przy czym zwrot
płatności nie nastąpi do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia
przez Konsumenta dowodu jej odesłania.
6. Sprzedawca
dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego
użył Konsument.
7. Konsument
ponosi koszty zwrotu Towaru Sprzedawcy.
§ 11
Reklamacja
1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za
wady fizyczne i prawne Towaru w zakresie określonym w art. 556 i następne
ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (DZ. U. z 2014, poz. 121)
2. Wada fizyczna Towaru polega na niezgodności rzeczy
sprzedanej z umową, a więc jeżeli Towar nie posiada właściwości, które powinien
mieć ze względu na cel umowy, wynikający z okoliczności lub przeznaczenia, nie
ma właściwości, o których Sprzedawca zapewnił Klienta, nie nadaje się do celu,
o którym Klient poinformował Sprzedawcę przy zawarciu umowy, a Sprzedawca nie
zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia, Towar został wydany
Klientowi w stanie niezupełnym.
3. Wada prawna Towaru zachodzi wówczas, gdy Towar stanowi
własność osoby trzeciej albo jest obciążony prawem osoby trzeciej, gdy ograniczenie
w korzystaniu lub rozporządzeniu wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego
organu.
4. W przypadku Konsumenta na równi z zapewnieniem
Sprzedawcy traktuje się publiczne zapewnienia producenta lub podmiotu, który
wprowadza Towar do obrotu w zakresie swojej działalności gospodarczej, lub
która przedstawia się jako producent. Sprzedawca nie ponosi jednak
odpowiedzialności, gdy zapewnień tych nie znał, ani nie mógł ich znać, albo gdy
zapewnienia te nie mogły mieć wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy
sprzedaży, a także gdy treść tych zapewnień została sprostowana przed zawarciem
umowy sprzedaży.
5. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada
fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy
Klientowi.
6. W przypadku Konsumenta, gdy wada fizyczna została
stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania Towaru, domniemywa się, że wada
lub jej przyczyna istniała w chwili wydania Towaru.
7. Sprzedawca jest odpowiedzialny za tytułu rękojmi za
wady fizyczne Towaru, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na
Klienta lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej
chwili.
8. Jeżeli Towar ma wadę, Klient może złożyć oświadczenie
o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie
wymieni wadliwy Towar na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma
zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniany lub naprawiany przez Sprzedawcę
albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad
lub usunięcia wady.
9. Jeżeli Towar ma wadę, Klient może również żądać
wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.
10. Konsument może zamiast zaproponowanego przez
Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast
wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności
z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby
nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.
11. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest
nieistotna.
12. Sprzedawca zobowiązuje się ustosunkować do reklamacji
w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
13. Jeżeli reklamacja jest uzasadniona Sprzedawca
zobowiązuje się wymienić wadliwy Towar na wolny od wad lub usunąć wadę w
terminie 14 dniu od dnia zgłoszenie reklamacji przez Klienta.
14. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy
Sprzedawca zobowiązuje się dokonać zwrotu płatności w terminie 14 dni od dnia
otrzymania odstąpienia od umowy, z zastrzeżeniem, że zwrot płatności nie nastąpi
do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu
jego odesłania.
15. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na
wolny od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. W
przypadku Konsumenta, bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed
upływem dwóch lat.
16. Klient realizujący uprawnienia wynikające z rękojmi
na koszt Sprzedawcy dostarczy wadliwy Towar Sprzedawcy na adres wskazany w
części III ust. 6 pkt d niniejszego regulaminu.
§ 13
Dane osobowe w
Sklepie internetowym
1. Firma Makinetka Ewelina Mucha może przetwarzać dane osobowe w celu realizacji zamówienia na podstawie art. 6 ust.1 lit. b RODO i pozyskuje te dane od klientów.
2. Przekazanie tych danych jest dobrowolne, ale konieczne do zrealizowania zamówienia, ponieważ bez tych danych nie będzie zawarta umowa – kupna sprzedaży
3. Administratorem Państwa danych osobowych
jest Makinetka Ewelina Mucha z siedzibą w Gdyni z którą można się skontaktować
w następujący sposób:
a) pisemnie na adres plac Górnośląski, box
54, 81-509 Gdynia
b) elektronicznie na adres e-mail
biuro@makinetka.pl
4.
Dane osobowe są przetwarzane przez czas nieokreślony, ze względu na
politykę rabatową, szykowanie ofert specjalnych, itd.
5. Klient ma prawo do żądania dostępu do
swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia
przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz
prawo do przenoszenia danych.
6. Klient ma prawo do wniesienia skargi do
organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Makinetka.pl zobowiązuje się do przestrzegania tajemnicy
związanej z danymi Klienta i nieudostępniania tych danych osobom nieuprawnionym
oraz do należytego zabezpieczenia tych informacji przed dostępem wszelkich osób
nieuprawnionych. Makinetka.pl jako Sklep nie może wykorzystywać danych Klientów
w celach innych niż wskazane w Regulaminie.
8.
Szczegółowe informacje w zakresie danych osobowych i ochrony prywatności
zostały zawarte w zakładce „Polityka prywatności” na stronie Sklepu.
§ 14
Postanowienia
końcowe
1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są
w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian
Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów
płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację
postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje
Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie
mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w
szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę
za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Wzór
oświadczenia o odstąpieniu umowy:
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w
przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat: www.makinetka.pl Makinetka Ewelina Mucha pl.
Górnośląski, box 54 81-509 Gdynia)
Ja/My* niniejszym informuję/informujemy* o moim/naszym*
odstąpieniu od umowy kupna towarów powiązanych paragonem/ fakturą VAT*
Numer paragonu/ faktury VAT:
Data zawarcia umowy/odbioru zamówienia:
Imię i nazwisko konsumenta(-ów):
Adres konsumenta(-ów):
Data:
Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest
przesyłany w wersji papierowej)
* niepotrzebne skreślić